.

.

Hieronder vinden jullie de meestgestelde vragen. Klik op de vraag om te openen en te sluiten.


.Komen jullie bij ons langs om kennis te maken?

Ja! We vinden een persoonlijk voorgesprek belangrijk dus gaan we altijd op bezoek bij het toekomstige bruidspaar thuis of op locatie. Veel aanstaande bruidsparen maken tijdens het gesprek gebruik van onze ervaring over bijvoorbeeld de dagindeling qua fotografie. Stel vooraf een lijstje met vragen op, dan vergeet je die niet te stellen tijdens het gesprek.

Wat is jullie stijl?

We maken een moderne spontane trouwreportage van jullie dag, We proberen zoveel mogelijk onopvallend te fotograferen. We maken naast de bruidsshoot, de ceremonie en groepsfoto’s ook (detail) foto’s van het aankleden/visagie, de aankleding van de locatie, (portret) foto’s van gasten e.d. Een volledig beeldverslag van jullie trouwdag.

Hoe werkt het met de foto's die jullie maken?

Van de op jullie trouwdag gemaakte foto’s kiezen wij zelf de foto’s uit en we stellen hiervan een reportage samen die een goed verslag van de dag weergeeft. Het aantal foto’s is afhankelijk van het aantal uren dat wij hebben gefotografeerd. Ga uit van gemiddeld 30 tot 40 foto’s per uur. Jullie krijgen dus niet alle foto’s die we maken, vaak maken we meerdere foto’s om dichte ogen, vreemde gelaatsuitdrukkingen e.d. te voorkomen. De foto’s worden gecorrigeerd op contrast, helderheid en kleur. We maken een reportage van jullie dag, we brengen de mensen dan ook in beeld zoals ze zijn. Natuurlijk doen we de kleine correcties zoals b.v. een schram van het scheren.

Wanneer en hoe krijg ik mijn foto's?

De foto’s worden als hoge kwaliteit JPG foto’s op een usb stick aangeleverd. De foto’s ontvangen jullie 4 weken na de trouwdag maar soms ook al eerder, afhankelijk van de drukte op dat moment. We plaatsen meestal binnen een week na de bruiloft alvast een preview op jullie beveiligde online gallery en op onze Facebook pagina, vanaf hier kunnen jullie de foto’s eventueel al delen. Wij bewaren jullie reportage tot 1 jaar na aflevering, het is dus erg verstandig om zelf een backup van de usb stick te maken! Overigens staan de hoogtepunten van de reportage ook online op jullie persoonlijke pagina. Kijk hier voor een voorbeeldgallery.

Kennisen van ons hebben alle foto's in raw gekregen, kan dat bij jullie ook?

Nee. Dat is hetzelfde als bij een bakker vragen om een zak meel, gist, water en zout, en het recept van zijn lekkerste brood. Wij werken vaak met 4 camera’s tegelijk dus dan kunnen er kleine kleurverschillen e/d/ ontstaan, wij zorgen ervoor dat de reportage volledig gecontroleerd bij jullie wordt afgeleverd. We leveren uitsluitend door ons samengestelde en afgewerkte reportages.

Hoe werkt de weddingshoot?

De weddingshoot moet leuk en ontspannen zijn, reserveer daarom minimaal anderhalf uur exclusief reistijd voor de weddingshoot. Zoek tijdig vooraf naar een leuke/mooie locatie. Probeer ook te zoeken naar wat minder voor de hand liggende locaties, daar krijg je vaak de leukste foto’s. Zorg ook voor een slecht-weer (binnen) locatie, het is erg vervelend als een shoot niet door kan gaan omdat het stortregent.

Ik sta vaak niet leuk op foto's en poseren kan ik denk ik niet

Wij doen ons uiterste best om jullie zo ontspannen mogelijk en op een natuurlijke manier te fotograferen. Als jullie in het begin zenuwachtig zijn zullen we proberen ” het ijs te breken”. We houden zelf niet zo van de onnatuurlijke geforceerde lach en poses. Spontaniteit en vrolijkheid in de foto’s is belangrijk, maar dat zal niet moeilijk zijn toch? Het is feest!

In welke regio’s werken jullie?

Wij werken door heel Nederland maar we gaan ook graag met jullie mee naar het buitenland.

Hoe zit het met de boeking en betaling?

We komen eerst vrijblijvend bij jullie op bezoek, als jullie daarna bij ons een reportage boeken sturen wij een bevestiging met de gemaakte afspraken. We reserveren jullie trouwdag in onze agenda en moeten daarna voor die datum andere bruidsparen teleurstellen. Een optie op een datum nemen is niet mogelijk. Wij vragen geen aanbetaling, de boeking is na jullie opdracht en onze bevestiging wel bindend. Twee weken voor de huwelijksdatum ontvangen jullie een factuur, deze dient drie dagen voor de huwelijksdag te zijn voldaan. Bij de bevestiging ontvang je onze algemene voorwaarden, lees deze goed door.

De camera gaat kapot, wat dan?

Vanzelfsprekend hebben we meerdere camera body’s en lenzen bij ons, als er iets kapot mocht gaan dan kunnen we gewoon doorgaan met fotograferen.
Jan is Canon Professional Gold Member.

Hebben jullie een backup als één van jullie uitvalt?

We doen er altijd alles aan om er zelf te zijn, ook als we een griepje hebben, we willen gewoonweg geen bruiloft missen :-)  Mocht één van ons door onverwachte omstandigheden echt niet kunnen dan doen we ons uiterste best om een backup fotograaf te vinden. We hebben een vaste backup fotograaf maar ook een netwerk met meerdere professionele fotografen die in dezelfde stijl als wij fotograferen. Als één van ons op de dag zelf of vlak voor jullie bruiloft door ernstige omstandigheden uitvalt en er is geen backup meer te regelen dan komt er in ieder geval één fotograaf, vanzelfsprekend wordt dan het fotografie tarief aangepast.

Kunnen we het aantal uren splitsen?

Zodra we op de eerste locatie zijn gaat het aantal besproken uren in. We zijn vaak al eerder op de eerste locatie, en we voelen prima aan of aan het eind van het aantal geplande uren nog wat te gebeuren staat, om dan iets langer te blijven is geen enkel probleem, we vinden dat dat erbij hoort. Tijdens het diner loopt onze werktijd wel gewoon door, we maken dan ook vaak foto’s, en dat hoeft niet perse van etende mensen te zijn. We stellen het erg op prijs als jullie dan een (eenvoudige) maaltijd voor ons regelen.

Een familielid/vriend wil ook graag foto's maken of filmen, mag dit?

Natuurlijk bepalen jullie dat zelf, maar we raden af dat gasten gaan fotograferen met camera’s en/of mobiele telefoons. Het is voor ons, maar zeker ook voor jullie, niet fijn als er mensen storend in beeld zijn, we kunnen daardoor belangrijke foto’s missen en dat is jammer. Laat jullie gasten van de dag genieten, wij maken de foto’s wel, daarvoor hebben jullie ons tenslotte ingehuurd. Een ingehuurde videograaf is natuurlijk geen probleem, die weet hoe het werkt.


Hopelijk hebben we al een aantal vragen beantwoord. Heb je nog andere vragen? Neem dan contact op via de de contactpagina.
Op al onze transacties zijn de Algemene voorwaarden van Doubleviews Fotografie van toepassing. Deze worden op aanvraag toegestuurd en bij de bevestiging meegestuurd.